sobota, 16 lutego 2013

TABATA :)

Zdecydowałam się o tym napisać, ponieważ pewnie wielu z was chciałoby schudnąć,a dokładnie nie wie jak ;- ) W notce : Jak schudnąć? :D pisałam ogólnie wszystkie rzeczy, natomiast teraz chcę zwrócić waszą uwagę na ćwiczenia tabata.
Tabata jest metodą treningową opracowaną przez japońskiego profesora Izumi Tabata. Jest to czterominutowy trening metaboliczny i na pewno jest to świetna metoda na spalenie tkanki tłuszczowej oraz poprawienie kondycji i wytrzymałości.

NA CZYM POLEGA?
Polega na wykonaniu jednego ćwiczenia przez 20 sekund i zrobieniu 10 sekund odpoczynku. I tak wykonujemy 8 rund, co nam zajmuje około 4 minut. Po zakończeniu tej serii bierzemy się za następne ćwiczenie, które wykonujemy tyle samo razy co poprzednie. I tak robimy z czterema ćwiczeniami. Po każdej serii należy się od 30 sekund do 1 minuty odpoczynku.

JAKIE ĆWICZENIA WYKONYWAĆ? 
Tutaj chodzi o to, aby do treningu angażować jak najwięcej mięśni i robić to w sposób równomierny! Jednym z lepszych ćwiczeń jest głęboki przysiad z ciężarkiem trzymanym w rękach z przodu lub ew. z boku (ale osobiście mi jest łatwiej z przodu). Korzystnym ćwiczeniem jest także szybki bieg z kolanami unoszonymi do góry (tak ok. na wysokość pępka). Jednym z ćwiczeń, które ja robiłam było burpee. Pewnie nic ta nazwa wam nie mówi. Chodzi o to by z pozycji stojącej zrobić przysiad, podeprzeć się rękoma o podłogę, wyrzucić do tyłu nogi (jak najdalej potrafimy) ciągle trzymając ręce na podłożu, następnie nogi "cofamy" to pozycji drugiej (czyli ręce na podłożu, nogi zgięte, ciężar na palcach) i na koniec wyskok na jaki tylko jesteśmy zdolni. Mam nadzieję, że skumaliście :D. Chyba dam obrazek na koniec posta. I powiedzmy, że zrobimy tego około 5-7 powtórzeń w jednej rundzie. Chyba, że stać nas na więcej!

Uwaga, ćwiczenia raczej nie dla początkujących, ponieważ (może tak nie wygląda) trening jest dość ciężki i możemy nie podołać wyzwaniu, a co gorsze nabawić się kontuzji. Lepiej zacząć od lżejszych ćwiczeń, np. bieganie, albo zrobić ich mniej i za każdym kolejnym podejściem starać się zrobić więcej. :) Zestaw raczej do wykonania na raz w tygodniu, nie codziennie!
















Tu schemat burpee.
Powodzenia i ostrożnie! :)
Buuuuuuzi :*

7 komentarzy:

  1. Nie myślę, by schudnąć, bo nie mam z czego. ;p
    Jem dużo, a mimo to nie mogę przytyć. ;) Pozdrawiam! ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie mam się z czego odchudzać. chyba że z kości na ości :D.
    Fajny blog, obserwuję i zapraszam. ;*
    http://fuucking-reality.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam się z czego odchudzać, ale notka ciekawa ;)

    Zapraszam do mnie :
    http://letmeloveyou1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. OOO zarąbiste rady co do odchudzania, na 100 proc. skorzystam bo sama próbuję schudnąć ;] Seryjnie przydatne, postaram sie nie nabawić kontuzji ;] i tobie też tego życzę powodzenia w odchudzaniu i prowadzeniu bloga ;]
    buuuuzi :*
    Na ogół tego nie robię ale zachęcam do czytania bloga:
    http://przyjazn-milosc-zaufanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne ćwiczenie, lecz ja akurat próbuję chudnąć przy rowerku. Bo mama mi kupiła orbitreka, czy jak to się tam nazywa, i tam po prostu tak biegam XDD.
    Ale co do ćwiczenia, to świetne naprawdę!

    Nowa notka, zapraszam :

    http://modaprzemijastylpozostajex3.blogspot.com/2013/02/blog-kawaek-mojego-serca-takze-zycia.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne Ćwiczenia, ale ja ćwiczę - tańcząć.
    Ale codziennie nie tańczę, więc sobie poćwicze XD.
    Ładny wygląd.

    http://fundmos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń